Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü koordinasyonunda Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı gerçekleştirildi.
Öğrenci Dekanlığı, Kalite Öğrenci Topluluğu, TÖMER ve KARMER, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü ve İBUMED iş birliğiyle düzenlenen Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı, ortak açılış programıyla başladı.
Kongre Merkezi Yeşil Salonda düzenlenen ortak açılış ve çalıştaylara; Rektör Yardımcısı ve Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Coşkun Karaca, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Samettin Gündüz ve Prof. Dr. Aydın Him, Kalite Koordinatörlüğü yönetici ve personeli, paydaş birimlerin yönetici ve personeli, akademisyenler, mezunlar ve öğrenciler katıldı.
Kalite Öğrenci Çalıştayı
Kalite Öğrenci Çalıştayı kapsamında açılış konuşmasını Kalite Öğrenci Topluluğu Başkanı Sude Avcı yaptı. Kalite, yükseköğretimde kalite, akreditasyon, ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşları, akreditasyon süreci ve benzeri konularda sunum yapan Avcı, “Yükseköğretim Kalite Güvence Sistemi’ne katılım sağlamak, kalite kültürünü yaygınlaştırmak ve kalite güvencesi sağlamada yetkinlik kazandırmak amacıyla YÖKAK tarafından 2021 yılından bu yana Öğrenci Komisyonu düzenleniyor. Kalite Elçisi programına bu yıl üniversitemizden 22 öğrenci arkadaşımız seçilmiştir. 12 öğrenci arkadaşımız topluluk üyemiz olup 9 kişi KEP eğitimini başarıyla tamamlayarak, öğrenci değerlendirici olarak başvuru yapmaya hak kazanmıştır.” diye konuştu.
Eğitim kalitesinde paydaşların önemi vurgulandı
Kalite Koordinatör Yardımcısı Prof. Dr. Zeki Arsal ise, eğitim kalitesinde paydaşların önemine vurgu yaparak, özetle “Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun özellikle temel aldığı kalite politikalarından biri, hizmetlerin, paydaşların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak şekilde sunulmasıdır. Üniversitemizin temel kalite politikalarından biri de budur. Eğitim sürecinde paydaşların rollerini genel olarak 3 grupta okumak mümkündür: Bunlardan birincisi, eğitim programının tasarım ve planlama boyutunda, ikincisi, program uygulamalarında ve üçüncüsü, programları değerlendirme boyutunda paydaşların rolü. Özellikle eğitim programlarının tasarlanması ve planlanması boyutunda, öğrencilerimizin ihtiyaçlarının, beklentilerinin temele alınması ve programların buna göre geliştirilmesi, var olan programların bu ihtiyaç ve beklentiler doğrultusunda güncellenmesi, paydaş katılımı ile mümkün olabilecektir.” değerlendirmesinde bulundu.
Mezun Çalıştayı
Mezun Çalıştayı kapsamında açılış konuşmasını ise İzzet Baysal Mezunlar Derneği (İBUMED) Başkanı Nihal Öğten yaptı. İBUMED’in kurulduğu günden bu yana proje, çalışma, yardım ve ziyaretleri hakkında sunum yapan Öğten, “Dernek olarak vizyonumuz, İzzet Baysal’ın eğitim dünyasında açtığı yolda ilerleyerek, üniversitemizin kuruluşundan itibaren tüm mezunlarına ulaşmak, mezunlar arasında iletişim ve beraberliği sağlamak, mezunlar ve öğrenciler arasında köprü oluşturmak, mezun adaylarına iş ve sosyal yaşamlarında pozitif ayrımcılık sağlayacak faaliyetleri organize etmek ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi kimliğini mezunlarımız vasıtasıyla yüceltmektir.” diye konuştu.
Son 3 yılda 500’ü aşkın kariyer etkinliği düzenlendi
Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) Müdürü Doç. Dr. Murat Tarhan ise, mezunlarımızın kariyer tecrübelerinden faydalanmanın önemine işaret ederek, son 3 yıl içinde 500’ün üzerinde etkinlik gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Mezun Çalıştayı’nda mezunlarla ilgili neler yapılabilir, sorusunun cevabının aranacağını belirten Doç. Dr. Tarhan, özetle “Kurum paydaşlarımızla birlikte bu süreci sağlıklı bir şekilde yürütmeye çalışıyoruz. İŞKUR ve benzeri kurumlar çalışmalarımıza dahil oldu. 2020 yılında staj yapan öğrenci sayısı 48’di. Bu sayı 2021 yılında 83’e, 2022’nin sonunda 618’e ve 2023 yılının Aralık ayı itibariyle 1124’e ulaştı. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi sunumlarında 2020 yılında 15 bin kişi sektörde staj yaparken, biz 2023 sonunda 450 + 1000 kişiye ulaştık.” ifadelerini kullandı.
Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı ortak açılış konuşmasını Prof. Dr. Coşkun Karaca yaptı
Rektör Yardımcısı ve Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Coşkun Karaca, Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı ortak açılış konuşmasını yaptı.
Geçen yıl yapılan Kalite Öğrenci Çalıştayı’nı değerlendiren Karaca, özetle “Sonuç raporunda ortaya çıkan öğrencilerimizin proje yazma eğitim talebine karşılık, birçok akademik birimimizle proje yazma ekipleri kurulmuş ve bu ekipler öğrencilerimize nasıl proje yazılacağı konusunda eğitim vermişlerdir. Bu uygulama sonuç vermiş ve 2023 yılında TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri kapsamında 24 öğrencimiz proje almaya hak kazanmıştır. Öğrencilerimizin bir diğer talebi, öğrenci projelerine verilen desteğin artırılmasıydı. Bu kapsamda Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) destek türünde iyileştirmeler yapıldı. Öğrenci projelerine yönelik destek miktarları artırıldı. BAP yönergesine sosyal sorumluluk kapsamında yeni bir proje türü eklenerek, öğrencilerimizin sosyal sorumluluk projeleri desteklendi. Bir diğer talep, karar verme mekanizmalarına katılımlarının sağlanmasıydı. Bu kapsamda da Kalite Koordinatörlüğü’nde değişikliğe gidildi. Hem akademik hem idari kalite komisyonlarında öğrencilere temsiliyet açısından yer verildi.” şeklinde konuştu.
Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı
Ortak açılış programının ardından Kalite Öğrenci Çalıştayı ve Mezun Çalıştayı için öğrenci ve mezunlar, Kongre Merkezi Fuaye alanına kurulan çalışma masalarında bir araya geldi. Kalite Öğrenci Çalıştayı’nda birinci ve ikinci oturumların ardından öneriler, grup sözcüleri tarafından sunuldu. Mezun Çalıştayı’nda mezun iş birliğinin aktarılmasına yönelik başlıklar çalışıldı. Her iki çalıştay, dilek ve temennilerle tamamlandı.
Mezun Çalıştay Raporu.